MARYAMKOHSHARI

وبلاگ من

MARYAMKOHSHARI

وبلاگ من

رازهای موفقیت زندگی رو زیر و رو میکنه

یکی از رازهای موفقیت در زندگی اینه که اهداف‌تون را بنویسید. اولین کاری که صبح انجام می‌دین، تعیین می‌کنه که روزتون چگونه بگذره. ذهن‌تون رو جوری برنامه‌ریزی کنید که از همون لحظه‌ بیدارشدن در شرایطی قوی و توانا قرار بگیرد. با این روش، قطعا یه روز عالی و مفید خواهید داشت.

حالا چطور می‌تونید چنین شرایطی رو برای خودتان ایجاد کنید؟ با نوشتن اهداف‌تون هر روز صبح. وقتی این کار رو کردید، دور مهم‌ترین هدف‌تون خط بکشید. هدفی که در درازمدت، بیشترین تاثیر رو در زندگی‌تان میذاره از همه مهمتره.

 حالا از خودتون بپرسید:

«امروز چه کارهایی می‌تونم انجام بدم که همه چیز را تغییر بده  و منو به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی رو که به ذهن‌تون می‌رسه، یادداشت کنید. دور دو مورد از مهم‌ترینشون خط بکشید و شروع کنید. حالا تا وقتی تمومش نکردید، دست بر ندارید.

رازهای موفقیت از نظر بنیانگذار هافینگتون پست

خانم هافینگتون یه فرد موفقه که در مورد راز موفقیت میگه:

به منظور اینکه زندگی‌ای را داشته باشیم که حقیقتاً می‌خواهیم و مستحقش هستیم، به معیار سوم نیاز دارم. این معیار فراتر از پول و قدرت است و شامل چهار جزء می‌شود: سلامتی، خرد، کنجکاوی و بخشش.»

این فاکتورها به شما کمک می‌کنن تا به زندگی روان‌شناختی خودتون برسید و موفق بشید.

اول به تصمیمات خودتون متعهد بشید

یک راز موفقیت شغلی تعهد هست. قبل از هر چیز باید نسبت به همه تصمیماتی که میگیرید، تعهد داشته باشید موفقیت همیشه با یک تعهد قوی برای ایجاد تغییر شروع میشه. برای موفقیت، باید باور کنید کاری رو که برای رسیدن به اهدافتون لازم دارید، انجام بدین.

شما باید کاری بکنید تا تاثیرگذار باشه براتون و این باور با حمایت بی دریغ شما از خودتون تقویت میشه. اصلا ممکن نیست دست روی دست بذارید و منتظر زندگی خوب باشید.

از کار کردن و زحمت کشیدن لذت ببرید

تا زمانی که از تلاش کردن لذت نبرید، به موفقیت نمیرسید. یکی از رازهای موفقیت افراد موفق اینکه با لذت یه کاری رو شروع میکنن. در نتیجه روش تمرکز دارن. تا آخرش میرن و نصفه نیمه رهاش نمیکنن. پس اگه شمام میخواید تو یه کاری موفق بشید باید با لذت انجامش بدین.

اگه لذت نمیبری یعنی راهو اشتباهی اومدی برگرد و راه درست رو انتخاب کن.

تمرین کردن رو فراموش نکن

هیچ آدم موفقی، موفق زاده نمیشه. بلکه روزها و سالها تلاش میکنه. تمرین میکنه تا مهارت های جدیدی رو بدست بیاره. فکر نکنید با یه بار کار کردن به همه چیز میرسید. بلکه باید حسابی تمرین کنید. هزار بارم شکست خورید، بلند بشید و دوباره تمرین کنید.

عمل گرا باشید و فقط در سطح حرف نباشید

افراد خستگی ناپذیر زمانی که حس می‌کنن وقت یک پرش بزرگ فرا رسیده آنو به سرعت عملی می‌کنن. اونا هیچ‌وقت برای فرا رسیدن یک موقعیت امن منتظر نمیمونن. این افراد اولین گام خودشونو با قطعیت به سمت هدف برمی‌دارند و با همون میزان توان و انگیزه مسیر رو ادامه میدن.

یکی از راه های رسیدن به هدف خاص برداشته‌ میشه تا لحظه‌ای که نتیجه‌ رو به دست میارید، «عمل کردن» پایه و اساس تمام فعالیت‌های برای موفقیت شغلی هست. حتما شما هم ضرب‌المثل معروف «دو صد گفته چون نیم کردار نیست» را شنیدین؟ به خاطر داشته‌ باشید انسان‌های موفق کمتر حرف می‌زنند و بیشتر عمل می‌کنن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد